Upravljanje konfliktima
Upravljanje konfliktima
Kako pristupiti sukobu na konstruktivan način?
- Govore Vam da se sukobi trebaju rješavati tako da su obje strane zadovoljne, ali Vam još nitko nije pokazao kako se to zapravo radi?
- Rado biste prepoznali konfliktnu situaciju prije nego što nastupi „krizno stanje“?
- Kada se nađete u konfliktnoj situaciji, niste sigurni koje su Vam sve mogućnosti na raspolaganju?
- Zanima Vas što se krije iza agresivnog, a što iza pasivnog pristupa sukobu?
- Želite saznati koja je razlika između kompromisa i konsenzusa?
SVRHA INTERAKTIVNOG PREDAVANJA
Smanjiti broj sukoba, a one neizbježne brzo razriješiti na obostrano zadovoljstvo i sa što manje neugodnih emocija.
OČEKIVANI REZULTAT
Polaznici će nakon predavanja znati prepoznati sukob već u najranijoj fazi – kad je to ne sasvim jasan osjećaj neugode. Znat će razlikovati i sve sljedeće faze sukoba sve do one posljednje koja prerasta u krizu. Upoznat će se s tri osnovna pristupa sukobu: agresivni, pasivni i asertivni. Razumjet će da je uobičajeni način rješavanja sukoba u pravilu „automatski“, nesvjestan, uvjetovan našim ranijim iskustvima, navikama i vjerovanjima. Iskušat će metode pomoću kojih svoje stare, nesvjesne načine reakcije na sukob mogu zamijeniti novim, svjesno odabranim i konstruktivnim pristupom koji će im donijeti mir i zadovoljstvo. Naučit će kako pristupiti sukobima koji (im) se čine nerješivima.
TEME
Razumijevanje sukoba
· Pristup sukobu
· Prisjećanje osobnog iskustva sukoba
· Razine sukoba
Win-win pristup
· Kako se ponašamo u sukobu
· Model za razumijevanje ponašanja u sukobu
· Principi win-win pristupa
· Što ako se win-win pristup čini nemogućim
· Sukob i temeljna vjerovanja o sebi i drugima