KOME JE NAMIJENJEN
Seminar je namijenjen ravnateljima škola kao i svima u obrazovnom sustavu koji žele ili moraju uvesti promjene.
SVRHA SEMINARA
Razumjeti promjene u obrazovnom sustavu i naučiti njima upravljati.
OČEKIVANI REZULTAT
Polaznici će nakon seminara razumjeti zašto dolazi do promjena, tko i što su pokretači promjena te koji su uvjeti nužni za uspješno provođenje promjena. Moći će definirati sudionike u promjenama te zainteresirane strane. Naučit će temelje komunikacije sa zainteresiranim stranama. Ovladat će s najmanje tri modela za upravljanje promjenama. Steći će uvid u planiranje promjena, komunikaciju i motivaciju. Znat će razlikovati individualne, organizacijske i sistemske promjene kao i razliku između upravljanja i vođenja ljudi te njihove paradokse.
|
|
-
Od vas očekuju da uvedete promjene, a ne razumijete ni zašto ni kako?
-
Vaši kolege su za promjene, ali od vas očekuju da im kažete što i kako da rade ?
-
Sve ste potrebno promijenili, a problemi su i dalje ostali ?
-
Nije vam jasno zašto se ljudi protive promjenama koje su za njihovo dobro?
-
Promjena je naišla na otpor kod onih od kojih ste to najmanje očekivali?
-
Vaši nadređeni ne razumiju da je promjena nužna?
|
|
POTREBNO PREDZNANJE
Nužno je radno iskustvo u projektima ili radnim skupinama u obrazovnim sustavu.
NAČIN IZVEDBE I TRAJANJE
U formi predavanja traje 90 minuta i sastoji se od iznošenja teorije potkrijepljene prepoznatljivim primjerima iz života i kratkim diskusijama.
U formi seminara traje jedan dan i sastoji se od niza predavanja s primjerima i diskusijama.
U formi radionice traje dva dana i svaka se cjelina nakon predavanja vježba u manjim grupama ili plenarno.
MATERIJALI
U predavanjima se koriste predavačevi prezentacijski materijali. Polaznici dobivaju na uporabu prezentacijske materijale s predavanja, dodatne materijale o pojedinim tehnikama ili metodama te različite pomoćne instrumente za pripremu i vođenje promjena.
JEZIK SEMINARA
Seminar se izvodi na hrvatskom jeziku.
TEME SEMINARA
|
Uloga ravnatelja
Promjene
-
Promjene u društvu, tehnologiji i obrazovanju
-
Zašto obrazovne reforme ne uspijevaju
-
Pogreške pri uvođenju promjena
-
Vrste, uzroci i pokretači
-
Sudionici u promjenama i njihove uloge i interesi
Modeli za upravljanje promjenama
Individualne promjene
Organizacijske promjene
Sistemske promjene
Tehnike upravljanja promjenama
-
Planiranje
-
Komunikacija
-
Motivacija
-
Osnove upravljanja projektima
Upravljanje i vođenje
|
PREDAVAČ
Predrag Pale je pokretao i vodio raznolike projekte: od sasvim malih do nacionalnih, od kratkotrajnih do višegodišnjih, u najrazličitijim područjima ljudske djelatnosti. Svi su ti projekti pokretali veće ili manje promjene. Te su inicijative nailazile koliko na nekritične pobornike i promotore koji su neopravdano napuhavali značaj i očekivane posljedice promjena, toliko i na ogorčene protivnike koji su vjerovali da se tim promjenama uništava struka, duša ili nešto treće.
Iako je uglavnom u poziciji pionira i „vjetra promjena“, u nekim aspektima rada i života i sam je reakcionaran, tradicionalan, protivnik promjene. Promatrajući sebe i druge, učeći više na svojim neuspjesima nego na „pobjedama“, slušajući znanje, iskustvo i mudrost svjetskih stručnjaka za upravljanje promjenama stvorio je svoju „recepturu“ za uspješno upravljanje promjenama u životu, poslu i društvu. Priznate i suvremene teorije isprepliće svojim pogledom na upravljanje promjenama pomažući polaznicima da jašu na valovima promjena s radošću na licu.
Primjenom IKT-a u obrazovanju se aktivno i svakodnevno bavi od ranih 90tih. Prvi je u Hrvatskoj na web stavio snimke svih svojih predavanja, organizirao i omogućio prvo predavanje na daljinu te ponudio studentima ispitne odgovore i sustave za samo-provjeru znanja.
|