Snažna globalna konkurencija zahtijeva pritisak korporacija na osoblje kako bi isporučili proizvode i usluge na tržište. Isporučiti prvi, osigurati kvalitetu, imati kvalificiranu radnu snagu, službu za korisnike i tijesno kontroliran proračun samo su neki čimbenici potrebni za opstanak među konkurencijom. IT specijalisti imaju značajnu ulogu u podršci isporuke korporativnih proizvoda i usluga dizajniranjem, izgradnjom i postavljanjem sustava podrške korporativnih potreba. Kako se to postiže? Koje su vještine potrebne? Tko je uključen u rad?
KOME JE PROGRAM NAMIJENJEN
Voditelji projekta, nedavno imenovani voditelji projekta, menadžeri razvoja novih proizvoda, programeri, analitičari, analitičari sustava, supervizori, voditelji tima /radne grupe, članovi projektnog tima, administrativno osoblje projekta, izvršni direktori, menadžeri istraživanja i razvoja, voditelji poslovanja, MIS menadžeri, menadžeri razvoja sustava, svi oni koji su povezani s isporukom IT projekata na vrijeme i u granicama proračuna profitirat će ovim programom.
CILJEVI
Program ima dva modula. Sudjelovanjem u oba dijela steći ćete i tehničke know-how i interpersonalne vještine pomoću kojih ćete voditi visoko kvalitetne projekte u granicama određenoga vremena i novca. Module ne morate pohađati u isto vrijeme.
PRVI DIO ĆE VAM POMOĆI:
-
U razumijevanju uloge uspješnog voditelja projekta i procjene Vaših vještina.
-
Primijeniti tehnike upravljanja projektom na upravljanje svim aspektima isporuke IT projekata na vrijeme i u skladu s planom proračuna.
-
U razumijevanju svake faze IT projekta kako bi omogućili uspješno planiranje unaprijed.
-
U korištenju podrške Vaših klijenata i članova Vašeg tima za postizanje ciljeva.
-
U korištenju učinkovitog sustava projektnog izvještavanja kako bi Vaši klijenti i članovi tima imali uvid u faze projekta i dogovorene promjene.
-
U izradi vlastitog plana djelovanja za ubuduće kako biste bili usredotočeni na Vaše zadatke i postali uspješan IT voditelj projekta.
DRUGI ĆE VAM DIO POMOĆI
-
U uspješnoj suradnji s Vašim šefom, članovima tima i Vašim klijentima.
-
Motivirati projektni tim dajući im ovlasti gdje je to prikladno i prepoznajući pojedinačne talente i potrebe članova tima.
-
Obuzdati sukobe interesa kako ne bi ugrozili uspjeh projekta.
-
U razvoju djelotvornih komunikacijskih vještina koje pridonose potpunoj informiranosti članova tima i potiču povratne informacije na svim razinama.
-
Uspješno voditi multifunkcionalne i međukulturalne timove poštujući i zauzimajući se za razlike individualnih, organizacijskih i nacionalnih kultura.
|
Metoda upravljanja projektom
-
Zašto su IT projekti drugačiji?
-
Ključ k uspješnom provođenju IT projekta.
-
Uloga voditelja projekta.
-
Karakteristike uspješnog voditelja projekta.
-
Tko su ključni igrači IT/IS projekata?
-
Pet osnovnih funkcija upravljanja projektom.
|
Radionica: lista procjene za voditelje projekta
Sudionici će koristiti ovaj jedinstveni alat procjene od 360 stupnjeva kako bi ocijenili svoje vještine i učinkovitost upravljanja projektom.
|
Projektno planiranje I
-
Pet osnovnih dijelova modela projektnog planiranja.
-
Postavljanje ciljeva projekta i utvrđivanje potreba i zahtjeva na početnim sastancima klijenta i projektnog tima.
-
Izjava o radu (SOW).
-
Razvojni kriteriji strukture raspodijele posla (WBS).
-
Životni ciklus razvoja sustava (SDLC - Systems Development Life Cycle).
|
Radionica: Strukturiranje i organizacija IT projekta.
Sudionici će raditi u grupama kako bi osmislili strukturu raspodijele posla za analizu slučaja IT projekta te usporediti prednosti i mane svojih rezultata s onima drugih grupa. |
Projektno planiranje II
-
Kako izgleda ostatak plana?
-
Razlaganje Vašeg IT projekta na radne zadatke.
-
Organiziranje rasporeda zadataka (GANTT i PERT dijagrami).
-
Procjena truda i trajanja.
-
Usklađivanje resursa i zadataka.
-
Uspostava osnova izvedbe i planiranje proračuna.
|
Radionica: Raspored IT projekta, postavljanje plana resursa i izrada ustupaka.
Nastavak analize slučaja prethodne radionice, sudionici rade u grupama na stvaranju CPM mreže i plana resursa za njihov IT projekt. |
Kontrola projekta
-
Kontrola projekta kroz učinkovitu komunikaciju.
-
Sastavni dijelovi kontrole projekta: C.O.S.T.
-
Potreba za mjerenjem napretka.
-
Sastanak o reviziji projekta.
-
Potreba novog planiranja i uspostave izvedbenih uvjeta.
|
Upravljanje projektnim rizikom
-
Korištenje jednostavnih i učinkovitih tehnika analize rizika.
Organiziranje osoblja
-
Voditelji projekta u različitim korporativnim strukturama.
-
"Upravljanje pomoću projekata"
|
Izvješća o projektu
-
Korištenje izvješća u komunikaciji s timom i klijentom.
-
Koliko često pripremati izvješća?
-
Informiranost klijenta.
|
Radionica: Kontroliranje IT projekta
Sudionici rade u grupama kako bi osmislili sustav izvješća na IT projektu koji su isplanirali u prethodnim radionicama. Donose odluke i planiraju što i kada mjeriti i kada i zašto o tome izvijestiti.
|
2. dio – Upravljanje projektnim timovima (dvodnevni seminar)
|
Metoda upravljanja projektom – ljudski strana
-
Karakteristike ljudske strane projektnog menadžmenta.
-
Odgovornosti, autoritet i udruživanje.
-
Razumijevanje dinamike snaga timova.
-
Organizacija odnosa i projektni tim.
-
Utjecaji različitih nacionalnih, korporativnih i individualnih kultura i vrijednosti.
Projektni voditelj/menadžer
-
Osnove vođenja.
-
Model vođenja za stalni napredak.
|
Komunikacije i motivacija
-
Tehnike poboljšanja komunikacije na projektu.
-
Uspješni rezultati sastanka.
-
Projektni ured i kontrolna soba.
-
Poticaj timskoj suradnji i angažiranosti.
-
Poticanje samomotivacije i izvrsnog uspjeha.
-
Tehnike motiviranja pojedinih članova tima.
-
Rad s problematičnim ljudima i ponašanjima.
|
Stvaranje i izgradnja projektnog tima
-
Odabir učinkovitog multifunkcionalnog projektnog tima.
-
Donošenje odluka u timu, delegiranje, konsenzusi.
-
Utjecaj kulture na uspješnost tima.
-
Utjecaji stila rješavanja problema i upravljanja na uspješnost i kreativnost tima.
-
Sukobi među članovima tima, funkcionalnih menadžera i voditelja projekta.
-
Poboljšanje komunikacije između voditelja projekta i uprave.
|
Radionica: Određivanje vlastitog stila upravljanja
Sudionici će prepoznati osobni stil rješavanja problema i tehnika učenja kako bi izgradili svoje jake strane i bili u prednosti u odnosu na druge.
Radionica: Situacija projektnog planiranja
U simulaciji projekta, sudionici će imati priliku iskusiti kako rješavanje i upravljanje problemima utječu na uspješnost, komunikaciju i produktivnost tima. |
Vještine vođenja
-
Dvije dimenzije vođenja i učinkovitih stilova vođenja.
-
Situacijsko vođenje.
-
Prilagodba vlastitog stila upravljanja potrebama različitih situacija.
Radionica: Projektne situacije
Završna radionica omogućit će sudionicima da kao projektni voditelji na stvarnim projektima riješe probleme tipične za projektne timove sastavljene od ljudi iz različitih dijelova organizacije. |
Radionica: Određivanje vlastitog stila vođenja
Sudionici će prepoznati vlastiti stil vođenja i vlastitu sposobnost prilagodbe zahtjevima pojedinih situacija.
Radionica: Određivanje najprikladnijeg stila vođenja
U radnim će grupama sudionici odrediti najprikladniji stil vođenja za različite projektne situacije
|
|