Upravljanje projektima - Upravljanje projektom za IT/IS projekte


Upravljanje projektom za IT/IS projekte
Ravnotežom iskušanih alata i tehnika, te upravljanjem projektnim timovima
do uspješnosti u  IT/IS projektima.
 
 
Snažna globalna konkurencija zahtijeva pritisak korporacija na osoblje kako bi isporučili proizvode i usluge na tržište. Isporučiti prvi, osigurati kvalitetu, imati kvalificiranu radnu snagu, službu za korisnike i tijesno kontroliran proračun samo su neki čimbenici potrebni za opstanak među konkurencijom. IT specijalisti imaju značajnu ulogu u podršci isporuke korporativnih proizvoda i usluga dizajniranjem, izgradnjom i postavljanjem sustava podrške korporativnih potreba. Kako se to postiže? Koje su vještine potrebne? Tko je uključen u rad?
 

KOME JE PROGRAM NAMIJENJEN

Voditelji projekta, nedavno imenovani voditelji projekta, menadžeri razvoja novih proizvoda, programeri, analitičari, analitičari sustava, supervizori, voditelji tima /radne grupe, članovi projektnog tima, administrativno osoblje projekta, izvršni direktori, menadžeri istraživanja i razvoja, voditelji poslovanja, MIS menadžeri, menadžeri razvoja sustava, svi oni koji su povezani s isporukom IT projekata na vrijeme i u granicama proračuna profitirat će ovim programom.
 
CILJEVI

Program ima dva modula. Sudjelovanjem u oba dijela steći ćete i tehničke know-how i interpersonalne vještine pomoću kojih ćete voditi visoko kvalitetne projekte u granicama određenoga vremena i novca. Module ne morate pohađati u isto vrijeme.
 

PRVI DIO ĆE VAM POMOĆI:

  • U razumijevanju uloge uspješnog voditelja projekta i procjene Vaših vještina.
  • Primijeniti tehnike upravljanja projektom na upravljanje svim aspektima isporuke IT projekata na vrijeme i u skladu s planom proračuna.
  • U razumijevanju svake faze IT projekta kako bi omogućili uspješno planiranje unaprijed.
  • U korištenju podrške Vaših klijenata i članova Vašeg tima za postizanje ciljeva.  
  • U korištenju učinkovitog sustava projektnog izvještavanja kako bi Vaši klijenti i članovi tima imali uvid u faze projekta i dogovorene promjene.
  • U izradi vlastitog plana djelovanja za ubuduće kako biste bili usredotočeni na Vaše zadatke i postali uspješan IT voditelj projekta. 

DRUGI ĆE VAM DIO POMOĆI  

  • U uspješnoj suradnji s Vašim šefom, članovima tima i Vašim klijentima.
  • Motivirati projektni tim dajući im ovlasti gdje je to prikladno i prepoznajući pojedinačne talente i potrebe članova tima.
  • Obuzdati sukobe interesa kako ne bi ugrozili uspjeh projekta.
  • U razvoju djelotvornih komunikacijskih vještina koje pridonose potpunoj informiranosti članova tima i potiču povratne informacije na svim razinama.
  • Uspješno voditi multifunkcionalne i međukulturalne timove poštujući i zauzimajući se za razlike individualnih, organizacijskih i nacionalnih kultura.

     
PREGLED PROGRAMA
1. dio – Principi i metode (trodnevni seminar)

Metoda upravljanja projektom

  • Zašto su IT projekti drugačiji?
  • Ključ k uspješnom provođenju IT projekta.  
  • Uloga voditelja projekta.
  • Karakteristike uspješnog voditelja projekta.
  • Tko su ključni igrači IT/IS projekata?
  • Pet osnovnih funkcija upravljanja projektom.


Radionica: lista procjene za voditelje projekta
Sudionici će koristiti ovaj jedinstveni alat procjene od 360 stupnjeva kako bi ocijenili svoje vještine i učinkovitost upravljanja projektom.

Projektno planiranje I

  • Pet osnovnih dijelova modela projektnog planiranja.
  • Postavljanje ciljeva projekta i utvrđivanje potreba i zahtjeva na početnim sastancima klijenta i projektnog tima.
  • Izjava o radu (SOW).
  • Razvojni kriteriji strukture raspodijele posla (WBS).
  • Životni ciklus razvoja sustava (SDLC - Systems Development Life Cycle).

Radionica: Strukturiranje i organizacija IT projekta.
Sudionici će raditi u grupama kako bi osmislili strukturu raspodijele posla za analizu slučaja IT projekta te usporediti prednosti i mane svojih rezultata s onima drugih grupa. 

Projektno planiranje II

  • Kako izgleda ostatak plana?
  • Razlaganje Vašeg IT projekta na radne zadatke.  
  • Organiziranje rasporeda zadataka (GANTT i PERT dijagrami).  
  • Procjena truda i trajanja.
  • Usklađivanje resursa i zadataka.
  • Uspostava osnova izvedbe i planiranje proračuna.

Radionica: Raspored IT projekta, postavljanje plana resursa i izrada ustupaka.
Nastavak analize slučaja prethodne radionice, sudionici rade u grupama na stvaranju CPM mreže i plana resursa za njihov IT projekt. 

Kontrola projekta

  • Kontrola projekta kroz učinkovitu komunikaciju.
  • Sastavni dijelovi kontrole projekta: C.O.S.T.
  • Potreba za mjerenjem napretka.
  • Sastanak o reviziji projekta.
  • Potreba novog planiranja i uspostave izvedbenih uvjeta.
     

Upravljanje projektnim rizikom

  • Korištenje jednostavnih i učinkovitih tehnika analize rizika. 

Organiziranje osoblja

  • Voditelji projekta u različitim korporativnim strukturama.
  • "Upravljanje pomoću projekata"

Izvješća o projektu

  • Korištenje izvješća u komunikaciji s timom i klijentom.
  • Koliko često pripremati izvješća?
  • Informiranost klijenta.
Radionica: Kontroliranje IT projekta
Sudionici rade u grupama kako bi osmislili sustav izvješća na IT projektu koji su isplanirali u prethodnim radionicama. Donose odluke i planiraju što i kada mjeriti i kada i zašto o tome izvijestiti.

 
2. dio – Upravljanje projektnim timovima (dvodnevni seminar)

Metoda upravljanja projektom – ljudski strana

  • Karakteristike ljudske strane projektnog menadžmenta.
  • Odgovornosti, autoritet i udruživanje.
  • Razumijevanje dinamike snaga timova.
  • Organizacija odnosa i projektni tim.
  • Utjecaji različitih nacionalnih, korporativnih i individualnih kultura i vrijednosti.

Projektni voditelj/menadžer

  • Osnove vođenja.
  • Model vođenja za stalni napredak.

Komunikacije i motivacija

  • Tehnike poboljšanja komunikacije na projektu.
  • Uspješni rezultati sastanka.
  • Projektni ured i kontrolna soba.
  • Poticaj timskoj suradnji i angažiranosti.
  • Poticanje samomotivacije i izvrsnog uspjeha.
  • Tehnike motiviranja pojedinih članova tima.
  • Rad s problematičnim ljudima i ponašanjima.

Stvaranje i izgradnja projektnog tima

  • Odabir učinkovitog multifunkcionalnog projektnog tima.
  • Donošenje odluka u timu, delegiranje, konsenzusi.
  • Utjecaj kulture na uspješnost tima.
  • Utjecaji stila rješavanja problema i upravljanja na uspješnost i kreativnost tima.
  • Sukobi među članovima tima, funkcionalnih menadžera i voditelja projekta.
  • Poboljšanje komunikacije između voditelja projekta i uprave.
Radionica: Određivanje vlastitog stila upravljanja
Sudionici će prepoznati osobni stil rješavanja problema i tehnika učenja kako bi izgradili svoje jake strane i bili u prednosti u odnosu na druge.

Radionica: Situacija projektnog planiranja
U simulaciji projekta, sudionici će imati priliku iskusiti kako rješavanje i upravljanje problemima utječu na uspješnost, komunikaciju i produktivnost tima.

Vještine vođenja

  • Dvije dimenzije vođenja i učinkovitih stilova vođenja.
  • Situacijsko vođenje.
  • Prilagodba vlastitog stila upravljanja potrebama različitih situacija.
Radionica: Projektne situacije
Završna radionica omogućit će sudionicima da kao projektni voditelji na stvarnim projektima riješe probleme tipične za projektne timove sastavljene od ljudi iz različitih dijelova organizacije.

Radionica: Određivanje vlastitog stila vođenja
Sudionici će prepoznati vlastiti stil vođenja i vlastitu sposobnost prilagodbe zahtjevima pojedinih situacija.

Radionica: Određivanje najprikladnijeg stila vođenja
U radnim će grupama sudionici odrediti najprikladniji stil vođenja za različite projektne situacije